Sizi Arayalım

Bel Kayması

bel-kaymasi-akkor-saglikBel kayması yaşayan birçok hasta, yaşadıkları bu problemin farkında bile değildirler. Dolayısıyla bel kayması, fazla bir şikayetle kendisini belli etmeyebilir. Kalça üstünde yer alan kısımlarda ağrılar olabilir. Kayan omur sonucunda sinir sıkışmaları meydana geldiyse bacaktan topuğa kadar uzanan kısımda ağrı yakınmaları yaşayabilmeniz olasıdır. Uyuşukluk, hissizlik veya karıncalanma tarzında sıkıntılar varsa sinirleriniz zarar görmüş olabilir. Bu sebeple yaşam standartlarımız önemli ölçüde zarar görür. Mutlaka erken tanı için hekiminize başvurunuz.

Uzun süre ayakta kalmanız, bel kayması için son derece tetikleyici olabilir…

Örneğin, gün içerisinde uzunca süre ayakta kalmanızı gerektirecek durumlar yaşayabilirsiniz. Hatta ve hatta birçoğunuzun işi gereği sürekli ayakta kalması gerekebilir. Bundan sebeple, akşam vakitlerinde ayak bölgelerinizde sıklaşan kramp tarzında belirtiler yaşayabilirsiniz. Bu gibi belirtilerde de “bel kayması’ndan” şüphelenmeniz mümkündür.

“Genel olarak süregelen ağrıların çoğu bel çevresinde ve kalçada görülür” görüşü yanlış olmayacaktır.

Cerrahi Müdahale Ne Zaman Gereklidir?

Ameliyat süreci kararında omurganız üzerinde yer alan kaymanın şiddeti ve baskısı cerrahi müdahale için önem taşımaktadır. Yakındığınız şikayetleriniz ve sızılarınıza göre doktorunuz cerrahi müdahale için gerekli dönem doğrultusunda mutlaka uyarıda bulunacaktır. Ancak bilinmelidir ki, ameliyat son çaredir. Gerekli görülen diğer alternatif yöntemlerin denenmesi ve sonuç alınamaması halinde cerrahi müdahaleye yönelinir. Örneğin, yürümenizde oluşan zorluklar, bağırsak kısımlarında yaşamakta olduğunuz işlevsel bozukluklarda ameliyat gerekebilmektedir.