Boyun Düzleşmesi

Boyun bölgesinde yedi adet omur bulunur. Normalde bunların dizilimi “C” biçimindedir. Çeşitli sebeplerle bu dizilim “I” biçimine dönebilir, hem de ileri hallerde ters “C” olabilir. Bu hal boyun düzleşmesi olarak tanımlanır.

Boyun düzleşmesi bulguları nelerdir?

Boyun düzleşmesinin en sık görülen sendromu boyun ağrısıdır. Ağrı sırt ve omuza yayılabilir. Buna baş ağrısı da eşlik edebilir. Kola sunulan ağrı, uyuşma, karıncalanma, güçsüzlük gibi açıklanan de varsa düzleşmeyle beraber büyük ihtimalle boyun fıtığı da olabilir. Baş dönmesi, mide bulantısı, denge kayıbı da ağrıya eşlik edebilir.

Boyun düzleşmesinin nedenleri nelerdir?

Fiziksel aktivitenin azalması

Masa başında uzun saatler çalışma

Uzun vakit ekran başında oturma

Yanlış duruş pozisyonu

Uzun vakit bilgisayar ve telefon kullanmak

Bazı hastalıklarda da boyun düzleşmesi olabilir:

Dejeneratif disk hastalığı ( kireçlenme )

Geçirilmiş boyun ameliyatlarına bağlı

Doğuştan gelen (konjenital) bozukluklar

Travmalar

Tümörler ve enfeksiyonlar

Boyun düzleşmesi tanısı nasıl konur?

Röntgen: Kemik yapısı ile alakalı iyi bilgi verir. Fakat yumUşak dokuları değerlendirmek amacıyla yeterli değildir.

Manyetik Rezonans görüntüleme: Kısaca MR denilen bu tetkikte radyo dalgaları kullanılarak yumUşak dokular dahil çoğu beden dokusu incelenebilir.

Bilgisayarlı Tomografi (BT): Açılardan verdiği X ışınları ile bedendeki doku ve organların 3 ebatlı biçimi oluşturulur.

Boyun düzleşmesi nasıl tedavi edilir?
Boyun düzleşmesinin tedavisinde hastaların yeteri kadar bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi çok önemlidir. Egzersiz yapma alışkanlığının yerleşmesi sağlanmalıdır. Yüzeysel ya da derin sıcak uygulamaları, gevşeme hareketleri, elektroterapi, bazı ilaçlarla masaj, akupunktur, nöral tedavi, ozon uygulamaları, mezoterapi, elektRomanyetik tedavi gibi tedavi yöntemleri de boyun düzleşmesi vakalarında yapılan yöntemlerdir.

Yoga, pilates, yüzme gibi bütün beden kaslarının gevşemesini ve güçlenmesini gerçekleştiren sportif aktivitelerin vakitkliliği sağlanmalıdır.

Boyun Düzleşmesi ile alakalı sorularınızıda (0212) 418 74 68 çağrı merkezimizi arayın, uzmanlarımız cevaplasın!