Düz Taban Rehabilitasyonu Nedir?

Ayaklarımız her cinsten zemine adapte olabilecek ve üstüne binen yükleri kolaylıkla taşıyabilecek organlarımızdır. Ayakların işlevini doğru bir şekilde gerçekleştirebilmesi ekstrinsik ve intrinsik diye tanımladığımız kasların bir sistem ortamında çalışıyor olmasına bağlıdır.

Ayaklar, her yere basma hareketi sırasında topuktan ayağın ön seksiyonuna doğru bir esneme hareketi yaparlar ve bu esneme hareketi daha ağrısız ve uzun vakit ayakların vücudu taşımasına ve yürümeye yardımcıdır. Bu bir tür yaylanma hareketidir. Yaptığımız bu yaylanma hareketini gerçekleştiren her iki ayakta iç yanlarda belirleme edilen ve ayağın çökmesini engel olan iç kavis(ark) tir. Bu bahsetmiş olduğumuz iç kavislerin olmayışına düz taban (pes planus) denilmektedir.

Düz tabanlık iki türtir. Birinci tip toplumda en çok rastlanan esnek düz tabanlıktır. Bu halde problem kemiklerde değil daha çok kas ve bağlarda olup şahıs yere ayağını bastığında iç kavis var gibi görünürken ağırlık bindiğinde ayak düzleşir. İkinci tip sert düz tabanlık olup diğerine göre daha seyrek görülür ve ileri araştırma ve tedavi yöntemleriyle belirleme ve tedavi edilir. Bu tipte hasta ayağını yere bassa da basmasa da ayakta sert ve gergin bir manzara vardır.

Düz Tabanlığın Bulguları Nelerdir?

Uzun vakit ayakta kalındığında çoğalan ve bacağa sunulan tipte ağrılar, ayakların acele yorulması, ağrı genelde topukta başlayıp baldır kaslarında kasılmalara namacıyla oluyorsa, ayak ağrıları bundan sonra spor yapmaya engel oluyorsa, ayakkabının iç kısımları beklenenden çok daha evvelce eskiyorsa düz tabanlık yönünden doktor değerlendirmesi ideal olacaktır.

Düz Taban Nasıl Tedavi Edilir?

Hekim muayenesi ve araştırmaler ardından düze tabanlık belirleme edilmişse birtakım tedbir ve tedavilerle bireyin hayat niteliğini yükseltmeye yönelik çalışılır. Bu aşamalardan ilki;

Kişinin geniş ve yumuşak tabanlı ayakkabı seçimi yapmasına yönelik bilgilendirmedir.

Ayak iç kavisini desteklenmesi hedefiyle özel yapım tabanlı ve ortezler önerilir.

Düz tabanlığa bağlı olarak dokularda meydana gelen reaksiyonu ve ağrıları engel olan ilaçların doktor doğrulusunda önerilmesi.

Ayak iç kavisini destekleyen egzersizler öncülüğünde yapılabilecek fizik tedavi seçenekleri.

Düz tabanlık tedavisi ile alakalı sorularınız amacıyla (0212) 418 74 68 çağrı merkezimizi arayın. uzmanlarımız cevaplasın!